انواع بتن و کاربردهای هر کدام بتن بتن مسلح بتن سبک بتن های خاص بتن های مدرن

انواع بتن و کاربردهای هر کدام بتن بتن مسلح بتن سبک بتن های خاص بتن های مدرن

بتن پاششی که به آن شاتکریت بتنی نیز گفته می‌شود به صورت اسپری کردن و پاشیدن به سطح موردنظر قالب بتن حاصل می‌شود. در این فرآیند، بتن با استفاده از فشار هوا و با سرعت بالا روی سطح موردنظر پاشیده می‌شود. بتن حاصل از پاشش دارای ویژگی‌های اصلی از جمله مقاومت بالا، نفوذپذیری کم و شکل‌پذیری بالا است. می‌توان به جاگیری راحت بتن در قالب، سطح تمام‌شده بهتر، کاهش نیروی انسانی مورد نیاز، کاهش آلودگی صوتی ناشی از عملیات ویبره و اجرای سریع‌تر آن اشاره کرد.

  • در مقایسه با بتن معمولی، در بتن پلیمری، سنگدانه های بتنی به جای سیمان با پلیمر به یکدیگر اتصال می یابند.
  • بتن خودمتراکم ، بهترین نوع بتن برای استفاده در سازه هایی است که تقویت کننده های آن (آرمه) نازک و دارا منفذ های ریز هستند.
  • بتن آماده طرح اختلاط بسیار دقیقی دارد و می‌توان هر نوع بتنی را بر اساس مشخصات با حداکثر کیفیت تولید کرد.
  • در بسیاری از موارد به دلیل مقاومت بیشتر کابل های فولادی نسبت به میلگردها برای پیش تنیده کردن از کابل استفاده می‌کنند.
  • این بتن از دیگر انواع بتن می باشد که مخلوطی از سنگدانه های شکسته و دانه بندی شده است؛ که در کارخانه آسفالت این مخلوط را حرارت داده و با استفاده از قیر داغ در درجه حرارت های مشخصی مخلوط می کنند.
  • مخلوطی که از ترکیب سه ماده اصلی آب، سیمان و سنگ دانه ها(شن، ماسه و سنگ) به وجود می آید.
  بهترین بازی های موبایل 2019 25 تا برترین بازی ها که باید تجربه کنید دیجیاتو

جهت اطلاع از نحوه خرید و قیمت انواع بتن می توانید با کارشناسان فنی کلینیک بتن ایران در تماس باشید. این بتن براى مقاصد پرکننده و عایق بندى حرارتى و جدا کننده هاى سبک (تیغه هاى جداساز و عایق هاى صوتى در کف) مورد استفاده قرار مى گیرند. داراى جرم مخصوصى کمتر از ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب بوده و با وجود جرم مخصوص کم، مقاومت فشارى آن مى تواند تا ۷ نیوتن بر میلیمتر مربع باشد. مزیت عمده این نوع بتن عبارتست از، کاهش هزینه لازم براى تهویه گرمایى یا سرمایى فضاها و کاهش انتقال صوت بین طبقات و فضاهاى ساختمان. بتن هاى سبک غیرسازه اى براساس ترکیب ساختمان خود، مى توانند به دو گروه جداگانه تقسیم بندى شوند.

آب (Water)

در نتیجه استفاده از این نوع بتن، سازه بتنی زودتر آماده می شود. این نوع بتن مقاومت ۲۸ روزه خود را ظرف ۱۰ روزبه دست می آورد و مقاومت این نوع سازه در برابر تخریب ۲۵% بیشتر از سازه های با بتن معمولی است. بتنی که در یک کارگاه بتن ساخته و آماده می شود، را بتن آماده می گویند. این بتن به محض این که به محل اجرا می آید، بدون نیاز به هیچ گونه عملیات دیگری مورد استفاده قرار گیرد. این نوع بتن بیشتر برای ساخت پیاده رو ها به کار می رود و به صورت کلی هرجا به مقاومت کششی زیادی نیاز نباشد می توان از این نوع بتن استفاده نمود.

مشخصات بتن مسلح چه هستند؟

برخلاف بتن سیمانی این نوع بتن فواید سلامتی و زیست محیطی فراروانی دارد. در ادامه به طور خلاصه خصوصیات و موارد استفاده از انواع بتن آورده شده است. هوای وارد شده حدود 3 تا 6 درصد حجم بتن را به خود اختصاص می دهد. در محیط هایی که چرخه انجماد و ذوب وجود دارد، از بتن های حباب دار استفاده کنید. بتن شیشه ای که به بتن لیتراکن نیز معروف است از شیشه های بازیافت شده تولید می شود. از این فرم می‌توانید برای ورود و یا ثبت نام در مجله فرادرس استفاده کنید.

  بهترین بازی تفنگی اندروید و آیفون معرفی 15 بازی شوتر + لینک دانلود دیجیاتو

بتن سبک (Lightweight Concrete)

بازدهی هر افزودنی ممکن است بسته به غلظت آن در بتن زمان اضافه شدن آن به چرخه اختلاط و اجزاء گوناگون بتن تغییر کند…. انتخاب مناسب ترین تعداد آزمایشات حد واسطی بین دقت، تلاش، هزینه و خسارت می باشد. نتایج آزمایش فقط مربوط به محل های خاص خواهد بود که نمونه ها از آن بد…